29 Eylül 2015 Salı

Uluumay Osmanlı Halk Kıyafetleri ve Takıları Müzesi - Bursa

     Muradiye'deyiz, sokaklar arasında dolanırken yağmur bastırıyor ve biz ne zamandır aklımızda olan Şair Ahmet Paşa Medresesine sığınıyoruz. Yeşillikler içerisinde bir bahçe, küçük bir kafeterya var.. Bir de Uluumay Osmanlı Halk Kıyafetleri ve Takıları Müzesi.. 


     Müze binası Fatih Sultan Mehmed’in vezirlerinden Şair Ahmet Paşa’nın 1470 – 75 yıllarında yaptırdığı medreseymiş. Eski görünümünü koruyor olsa da içeri de bambaşka bir dünya yer alıyor.

     Esat Uluumay, yıllardır biriktirdiği kıyafetleri, takıları bu müzede sergiliyor. Öğrendiğimiz kadarıyla alan darlığından kıyafetlerin sadece 100 tanesi sergilenebiliyormuş; 200 tanesi depoda sergilenmeyi bekliyormuş. 


     Ben bu koleksiyona hayran kaldığımı belirtmek isterim. Özellikle de takılar kısmından ayrılamadığımı itiraf etmeliyim :) Gerçekten büyük bir emeğin, özenin, dönemin sergilendiğini görüyorsunuz.. Hem mekanın konumu hem de eserler oldukça ilgi çekici.. Sadece kıyafet takı da değil üstelik; ayakkabı, çanta, dericilik gibi tamamlayıcı ürünlerle de ilgilenenlere kaynak oluşturabilecek nitelikte. Hiç ummadiğiniz güzellikte farklı parçaları da görebilirsiniz. Kütüphanedeki fotoğraf makineleri de benim aklımda yer eden parçalar arasındaydı. Bu kadar güzel bir koleksiyona sahip olsaydım, sergileyebilme konusunda bu kadar paylaşımcı olur muydum bilmiyorum. Sanırım hepsini kendime saklayabilirdim...


     Müze giriş ücreti 5 TL ve müze kart geçmiyor. Kişisel bir müze olduğu ve herhangi bir yere bağlı olmadığı düşünüldüğünde cüzi bir ücret.  Velhasıl yolunuz düştüyse gidin görün, umarım sizde de aynı hayranlık hissini uyandırır. 

     
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder