24 Temmuz 2015 Cuma

Hakan Günday - Az


    Okuduğum ilk Hakan Günday kitabı Piç'ti, kitap pek sarmamış hatta gereksiz bulmuştum. Tabi bu durum uzunca bir süre yazardan ve kitaplarından uzak durmama sebep oldu. Ancak Az'ı elime aldım ve bırakamadım. 

    Hikaye her ne kadar fazla tesadüfler üzerine kurulmuş olsa da oldukça etkileyiciydi. Yazarın fantezi dünyası benim tahminlerimin oldukça dışındaydı ki bu da kitabı daha da merak etmeme sebep oldu. Sıra dışı ve şaşırtıcı olması etkileyiciliğini arttırdı. Ancak çok fazla kitabını okumasam da, yazarın mevcut bir tarzı ve kurgusu olduğunu ve hikayelerini buna göre yoğurduğunu düşündürdü...

       İki farklı hayat ve yıllar sonra bir mezar başında kesişen yollar.. Gerçekten "tutunamayanlar"ın hikayesi.. İki farklı karakterin farklı hayatlarını görüyoruz kitapta.. Bıraksan ikisi de ayrı bir hikaye olurmuş.. O kadar gerçek o kadar içeriden ki, bütün kötülükler üst üste konulmuş bir tokat gibi çarpıyor suratınıza.. Zaman zaman içiniz burkuluyor, soyutlanıyorsunuz.. Derda ve Derdâ'nın birbirlerini bulmak için çıktıkları yolda yaşadıklarını okuyacaksınız. 

    

10 yorum:

  1. Piç'i tavsiye üzerine okumuş ama sevememiştim bende.:) Kitap ilgimi çekti ama şu ara sanki biraz daha iç açıcı komikli şeyler okumam lazım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek iç açıcı değil gerçekten ama uygun bir zamanda şansı hak eden bir kitap :)

      Sil
  2. Az okuduğum ilk Hakan Günday kitabıydı,artık ilk olmasında mı yoksa benim Derda'lara karşı hissettiğim şeylerden mi bilmiyorum ama çok etkilenmiştim.Ondan sonra okuduğum hiçbir kitabında aynı tadı almadım.Ktabın sonunu okuduğumda gidip Hakan günday'a sarılıp helal demek istedim çünkü onun o sert tipinden hiç öyle bir son beklemiyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Derda'ların hikayelerinden fazlasıyla etkilendim, sonunu daha farklı hayal etmiştim ama bu hali daha güzel sanırım :)

      Sil
  3. bu kitabi istiyorum ama bi türlü okumak nasip olmadı.
    hep aklımda hep!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda edinir ve okursunuz, etkileyici ve çarpıcı bir tarzı var..

      Sil
  4. Kitabı sizin yazınızdan sonra mutlaka okumalıyım diye düşündüm.
    Oldukça değişik bir kurgusu var gibi bir izlenim edindim.
    Merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle farklı olduğunu söyleyebilirim! Umarım beğenirsiniz, keyifli okumalar :)

      Sil
  5. Hakan Günday'ın inanılmaz bir hayal dünyası var, kesinlikle katılıyorum!
    Ben ilk romanı Kinyas ve Kayra ile başlamıştım. Çok etkilendim ve başkalarına da tavsiye ettim. Birbirine paralel yaşamları aynı romanda güzel harmanlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kinyas ve Kayra'yı da çok merak ediyorum, elimdeki bitsin direkt başlıyacağım :)

      Sil