18 Mayıs 2014 Pazar

Soma

     Hepimizin duyduğu andan itibaren kahrolduğu, 301 kişinin hayatını kaybettiği (resmi olarak açıklanan bu, gaiplik kararı alınan veya hala daha netleşmeyen rakamı düşünmek bile istemiyorum) bu korkunç "katliam" zaten yeteri kadar üzücüyken günlerdir televizyonlarda izlediklerim, okuduklarım, gördüklerim beni daha da kahretti. Bu sözde kaza üzerine şu olsaydı bu olurdu gibi teorik açıklamalar yapmayacağım, zira iş ve işçi güvenliğini bilen kişiler zaten konuya hakimdir, bilmeyende açsın bir zahmet internetten okusun. 

Özgür Gürel'in Soma konuşması


"işin fitratı"nda artık bu da var

    Olayı politikleştirmeyelim, siyaset yapmayalım diyen arkadaşlarım öncelikle belirtmek isterim ki olay zaten yeteri kadar politik!! 15 gün önce bir vekil mecliste gelecek olan faciayı bas bas bağrıyorsa ve birileri sırf kendileri de bu işe gayri resmi ortak diye aman "maliyetler" yükselmesin diyerek (çünkü önemli olan insan hayatı değil, cebe giren para) bu önergeyi red ediyorsa bu olay politiktir. Sırf gücü tükendi ve birileri artık varlığından duyulan rahatsızlığı dile getiriyor diye konumundan kuvvetle kendi vatandaşını tokatlayabiliyor ve o vatandaş "ya  işsiz kalırsam, bana ve aileme bir şey olursa" korkusuyla "olsun ya o bana vursun ben ondan şikayetçi olmayacağım" diyebiliyorsa, bir başka adam acılı bir yakını tüm kiniyle tekmeleyebiliyorsa, biz bu işi beceremedik demek yerine ama bu "bu işin fitratında var" denilebiliyorsa; tüm bunlar politiktir arkadaşım. Sadece hükumette değil burada sıkıntılı olan durum; işçinin tarafında olması gereken, işçi haklarını gözeten Maden-iş'te bu olayda fazlasıyla ihmalkar ve suçludur ki düşünüldüğünde yine bu ihmalkarlığın sebebide politiktir. Eğitim-sen vb. bir kaç sendika bir günlük iş bırakma eylemi gerçekleştirirken, DİSK neyi bekliyor, neden hala genel greve gidilmiyor; bunu da çözebilmiş değilim. (Kesin bu da politik!)   

     Bu kadar mı korkutulduk, sindirildik, tükendik bilmiyorum ama ben hiç rahat değilim. 3 günlük sözde "yas" ve ele tutuşturulan 1000'er liralar ne geride kalanları teselli eder ne de bundan sonrasında olacakları engeller. Genel olarak sıkıntımız, yasal haklarımızı, iş kanunlarımızı, sosyal devlet anlayışını çözemeyişimiz olmalı... Artık kendimize gelebilir miyiz?
    


8 yorum:

  1. canim üzüldügünü biliyorum bir sayfada okudum madende 15 gün önce boru patlamis ve üzerini beton la kapatmislar ve sonunda da iste 300 den fazla can kaybina mal oldu bu yaziyi kopya etmeyi bulamadim yoksa sayfamda paylasmayi düsünüyordüm,market te basbakanin attigi tokat 3 yil önce mardinde birini tokatlamasiymis bu da bir montajmis anlayan beri gelsin :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15 gün önceki patlamadan haberim yoktu ki bu daha da korkunç, bile bile sırf bir günlük karlarını kaçırmamak için tamir etmemişler öyle mi?! resmen cinayet!!
      Tam olarak nasıl paylaşabilirsin bende bilmiyorum canım, ama arzu edersen belirli bir kısmını sayfanda paylaşıp kalanı için link verip yönlendirebilirsin.
      hadi diyelim montaj hatta paralel evren belki de pensilvanya yok yok faiz lobisi başka ne vardı bende bilemedim de 3 yıl önce Mardin'de başbakan birini tokatlamışsa normal mi? neresi normal, 3 yıl önce mi olması, Mardin de mi olması yoksa tokatlaması mı? Gerçekten saçmalamalar tavan, ben hala inatla şaşırıyorum da bunca insan nasıl inanıyor bir türlü onu anlayamıyorum.

      Sil
  2. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibime aldım :)
    Bende bloguma beklerim. Duyarlılığınızı takdir ediyorum.
    Sevgiler,
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, bende takipteyim.
      sevgiler :)

      Sil
  3. Bu soma olayının bir cinayet olduğunu herkes biliyor .Kusura bakmasınlar ben kimseye inanmam orda çalışan işçinin söylediğine inanırım sadece ,çünkü en iyi o bilir .İnsanların ölümlerini göze ala ala daha fazla kömür çıkartsınlar diye ölüme gönderdiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kar hırsı, para hırsı ve sonuçta ortaya çıkan durum çok acı... Umarım bir daha böyle şeylerin yaşanmasına müsaade edilmez, edilmemeli!

      Sil
  4. Korku imparatorluğuna hoşgeldik. Tokatladığı kişi "Başbakanım bana hafifçe dokundu." diye açıklama yaptı. Artık gerisini sen dşün.
    Bloğuma beklerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demese başına gelecekleri biliyor tabi adam ne yapsın..
      en kısa zamanda, sevgiler :)

      Sil