30 Mayıs 2014 Cuma

Şebnem Burcuoğlu - Kocan Kadar Konuş

*Görsel alıntıdır.
      
      Yazar ve yayın evi, kitabın tanıtımı açısından o kadar başarılı bir kampanya yürüttü ki benim gibi popüler kitap düşmanı birisi bile almadan edemedi. Resmen ne yazdı acaba duygusunun yoğun bir baskısını hissettim ve kitapla ilgili detay içeren yorumları okumaktan ziyade başlığa istinaden enterasan senaryolar yazdım kafamda ki okuyunca anladım ki hiçbirisiyle alakası yokmuş :) Hiç sevmedim, gülmedim diyemem ama bayıldım, okumazsan olmaz da diyemem...

     Kızımız Efsun 30'larının başında, aile ve çevre baskısından dolayı evlenememe histerisine kapılmış bir karakter. Kitapta da denildiği gibi "kocan varsa varsın, yoksa geçmiş olsun". Gerçekçi bir bakış açısıyla düşünüldüğünde ne yazık ki toplum yapımızda böyle bir algı var, sen doktorda olsan, mühendiste olsan, öğretmende olsan bir yerden sonra birey olmaktan çıkıyor kocanın konumuyla, varlığıyla anılıyorsun ki belirli bir yaşı geçmişsen ve hala evlenmemiş isen vayy haline.. Hafif eleştirel metaforlarla süslenmiş, hepimizin biraz kendinden, ailesinden en azından çevresinden bulabilceği kadar yakın bir hikaye..  

4 yorum:

  1. Bu kitabın ilk bölümünü içeren bir tanıtım kitapçığı vardı D&R'da, alıp okumuştum ve ilgimi çekmişti, okuyabilirim demiştim. Araya zaman girdi ve baktım ki kitap aldı yürüdü, herkesin dilinde, instagramda bile kitabın kapağını yüzüne tutup fotoğraf çekenleri gördükten sonra yok dedim, okumayacağım ben bunu. Popüler olanlara alerjim var benim de, hem daha gün yüzü görmemiş ne değerli kitaplar var okunmayı bekleyen, bu tarzlar 10-20 yıl sonra yeniden çıkarsa karşıma belki :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısınız, zaten bu tarz kitapları ben çerezlik diye nitelendiriyorum; yoğun bir okumadan sonra dinlenmelik :)
      sevgiler...

      Sil
  2. Ben de sizin gibi düşünüyorum cerezlik bu tarz kitaplar tam da önümüzdeki yaz aylarinda plajlarda okumalik bu tarz kiyaplardan bir liste hazırlayıp blogumda yayinlayacagim en kisa zamanda. Beklerim sevgiler =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde bir plaj listesine ihtiyacım var, heyecanla bekleyeceğim yazınızı :)

      Sil