2 Ekim 2013 Çarşamba

Haruki Murakami : Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında




    Haruki Murakami, öncelerinde hiç okumadığım ve oldukça merak ettiğim bir yazardı. Benim için bir tanışma kitabı niteliği taşıyan "Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında" bu anlamda sanırım doğru bir tercih oldu. Sevememe korkusuyla ilk defa okuyacağım yazarlarda çok uzun olmayan kitaplar tercihim oluyor. Çünkü bir başladığım kitabı yarım bırakamama hastalığım yüzünden o kitap bana bir işkence, eziyet oluyor. 

   Hikaye o kadar samimi ve o kadar sıcak ki hemen sizi içerisine alıyor. Sıradan ya da var olan olayları o kadar güzel anlatmış ki küçük bir çocuğun ilk aşkını bulabilme ihtimali bile sizi heycanlandırmaya yetiyor. Tasvirler, betimlemeler sade ve yerinde.



Şimamotu'yla karşılaşması, sonrasında kopan olaylar ve sonrası... O kadar muhteşem bir kurgu ki kitabı okuyup bitirdikten sonra hala etkisiyle acabalarla düşünüyorum. Ki bence sonu okuyucuya bırakması da -ne kadar sinir olsam ve bundan dolayı mı diye düşünsemde- hoş bir şey. Tam da şu zamanlarda bahteniye altında keyifle okuyabilirsiniz. 



    

2 yorum:

  1. ilk kez duymaktayım, ismi komiğime gitti doksanları yaşamak zorunda kalan biri olarak bir ciddiyet kuramıyorum yazar üzerindeki fikirlerimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, isim olayı bende de sıkıntı...Telafuzu bir hayli zor, sorcağımda kitabın ismi yeterli olacaktır benim için. Ama okunabilir yazarlar listeme ekledim, size de tavsiye edebilirim.

      Sil