31 Ekim 2013 Perşembe

Bollywood : 3 Idiots

     
      Bollywood filmlerine genel olarak ön yargılı yaklaşsamda en son izlediğim "3 Idiots" filmi çok hoşuma gitti. Tabi ki klasik bir Hint yapımı film olarak danslar, müzikler vardı ancak filmin seyrinde çokta göze batmıyordu. Ayrıca adamlar eğlenceli canım, biz niye bu kadar sıkılıp öff gene mi yea kafasındayız bilmiyorum. Hep Türk sinemasının bize aşıladığı fazla acıtasyon beklentisinden.. 
    Öhöööm, neyse filmimiz aslında eğitim sistemine eleştirel bir bakış açısıyla bakıyor. Ana karakterimiz  en iyi mühendislik fakültelerinden birini kazanmıştır ve okula başladığında makinenin bile tanımının kitaba dayalı yapılıyor olmasına yani ezberci sisteme oldukça şaşırır ve kendi içinde bunun yanlışlığını anlatır. Ancak dekanımız bu durumdan oldukça endişelenir çünkü kurduğu sistemin bu bakış açısıyla çökeceği inancındadır ve öğrenciler üzerinde büyük bir baskı kurar. Film çoğu zaman güldürüp düşündürürken, öyle bir sahne geliyor ki boğazınız düğümleniyor.












Sinemaya gitmek için fazla üşengeçseniz ve film arıyorsanız izlenebilceklerden. Siz Bollywood filmleri içerisinden en çok hangisini beğeniyorsunuz?



    

5 yorum:

  1. 3 Idiots'u ben de çok beğenmiştim, izlerken çok eğlenmiştim.

    Onun dışında Bollywood'dan ilk aklıma gelenler Black, Taare Zameen Par, My Name Is Khan ve Rang de Basanti. Tabii Oscar'lı Slumdog Millionaire'i de es geçmemek lazım. Aslında Slumdog Millionaire diğerlerinden daha çok göz önünde olduğundan mıdır nedir, diğer saydıklarımı daha çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  2. Geçtiğimiz hafta sonu izledim ve bayıldımmmmm

    YanıtlaSil
  3. ben hem izledim hem öğrencilerime izlettim...başarılı bir film gerçekten de..

    YanıtlaSil
  4. arkadşımın bütün gün filmin müziğini çalması ve ısrarları üstüne izlediğim ve beğendim bir filmdi...tavsiye ederim ....

    YanıtlaSil
  5. İzlemediyseniz süresi uzun olsa da seveceğinizi düşündüğüm "Koş Milkha Koş" filmini öneririm :D

    YanıtlaSil